ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 2013-2014

ΛΦιλαναγνωσία
Λογοτεχνία και Ποίηση

Δημοτικό Σχολείο Παλαιοχωρίου

Ε΄ τάξη

2013-2014



          Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο.

 

          Αυτή η σχέση θα τον βοηθήσει να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική του σκέψη, να δραστηριοποιήσει την φαντασία του και την εφευρετικότητά του, να εμπλουτίσει την αισθητική του καλλιέργεια, να δοκιμάσει τα συναισθήματα του διευρύνοντας έτσι τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Επίσης θα τον βοηθήσει να καλλιεργήσει την γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του


Οδυσσέας Ελύτης

Γεια σου κύριε μενεξέ



Βλέποντας τον πίνακα και ακούγοντας τη μουσική πες την πρώτη εικόνα που σου έρχεται στο μυαλό


                    1η δράση
  • Ανάγνωση ποιήματος
  • Πιο συναίσθημα σας γεννά το ποίημα
                   2η δράση

Πάμε να το απαγγείλουμε μαζί (το μοιράζουμε σε φωτοτυπία)

  • Γρήγορα με μουσική
  • Γρήγορα και χαμηλόφωνα

 

  • Αργά με μουσική
  • Γρήγορα και δυνατά

 

3η δράση

  • Κινηθείτε με τη συνοδεία της μουσικής αργά, θλιμμένα, γρήγορα
  • Με το σώμα σας δημιουργείστε μια εικόνα, ζωντανεύοντας όποιο κομμάτι του ποιήματος θέλετε

Εικαστικές δημιουργίες


4η δράση

Ζωγραφίστε την εικόνα που το ποίημα σας οδηγεί να φτιάξετε. Βάλτε και τον εαυτό σας μέσα

Μιλήστε για τη δημιουργία σας

                   5η δράση
Κάντε το πορτραίτο του ποιητή (φανταστείτε τον)
                 
                   6η δράση
Συνέντευξη του ποιητή (πληροφορίες για το έργο του και τη ζωή του)

                  7η δράση
  • Μαθαίνουμε το συγκεκριμένο ποίημα μελοποιημένο
  • Βρίσκουμε και απαγγέλουμε κι άλλα ποιήματα του
  • Τραγουδάμε τα μελοποιημένα
žžΑξιολόγηση
ž          Η προσέγγιση του ποιήματος έγινε με βιωματικό τρόπο. Υπήρχε χαρά και διάθεση για συμμετοχή. Επεξεργάστηκαν εποικοδομητικά και δημιουργικά το ποίημα. Καλλιέργησαν την αναγνωστική απόλαυση, μετέτρεψαν την τάξη σε μια αναγνωστική κοινότητα, εμπλούτισαν τη φαντασία τους και χρησιμοποίησαν συνεργατικές και επικοινωνιακές ικανότητες.

           Εξέφρασαν τα προσωπικά τους συναισθήματα και τις εντυπώσεις που τους δημιούργησαν έργα του ποιητή.

           Η ενεργοποίηση της φιλαναγνωστικής διάθεσης των μαθητών και η καλλιέργεια της φιλικής σχέσης τους με την λογοτεχνία-ποίηση ήταν εμφανής.

ž

             Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ Ε

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης 

Βαγγέλης, Βασίλης, Βασίλης, Γεωργία, Γιάννης, Θανάσης, Κωνσταντίνα, Κωνσταντίνος, Σοφία


Η δασκάλα της τάξης 

Σαρίδου Κωνσταντίνα